Miiia!!

2013-09-11
20:36:24

Ideellt arbete!

Denna vecka är fullspäckad. Jobb jobb jobb och jobb. Först mitt vanliga arbete sen ideellt arbete så det blir långa dagar. Har precis haft föreläsning på Kockums i Malmö, om Ibs och kronisk förstoppning. En mycket trevlig kväll och givande för de som anmält sig dit. Det är inte alltid man känner för det med det ger en mycket i slutändan. Det är så härlig att få se att människor blir glada och att man gör någon nytta. Det värmer ens själ att man kanske hjälper någon där ute som ropar på hjälp. 
Stort tack till Gerd och Peter som gör detta lite roligare. Vi är ett oslagbart team :-). 

Imorgon blir det först jobb sen kassör utbildning för föreningen. Det är mycket att tänka på när man är med i en förening jag har lärt mig mycket på min väg. Men har mycket kvar att lära. 

Fredag bär det av till Sundsgården för en gemensam aktivitetshelg med "gamlingarna". Det blir lite lek med lera, kroppsspråk och köra lite segway. Så på söndag kan jag andas ut igen och samla nya krafter för nästa vecka. :-) 

Nu blir det lite soffhäng innan sängen kallar! 

RESPEKT SAMHÖRIGHET LIVSLUST
Kommentarer:
#1: lisa

Klart att ni är ett oslagbart team eftersom du är med förlåt Gerd o Peter men naturligtvis beror det på den teamkänsla man får av goda människor. Maria ta vara på allt nytt du kan lära dig för det kan ingen ta ifrån en, och jag vet att du är en kämpe och att du tycker om att ha många järn i elden bara du får lov att vara hyfsat frisk- kram kram

2013-09-11 @ 22:09:29
#2: lisa

Klart at ni är ett bra team du är ju med ursäkta Gerd och Peter. Skämt åsido man blir ett bra team med goa mäniskor som ni säkert er. Jag tror att du min tös lär dig mycket av detta och kan vara en stöttespelar för många som är i en liknande situation med en kronisk sjukdom.

2013-09-11 @ 22:17:56
#3: Eva

Hajj gumman & vilken mysig blogg du har :) skall kolla genom lite mer, har ju nyss vaknat :) ha en skön dag kram

2013-09-12 @ 08:28:01
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: