Miiia!!

2012-03-19
22:24:19

Måndag!

Idag har jag jobbat min första dag på heltid igen. Efter att varit sjukskriven i lite mer än 1,5 år så känns det jätte skönt att vara back on track igen. Dagen har gått jätte bra och jag har kännt att jag verkligen orkade hela dagen. Ingen är lyckligare än jag att få komma igång igen och känna att man är tillbaka till ett normalt liv. Jag känner mig taggad till 1000 så nu är det bara att hålla tummarna att detta går vägen, vilket jag verkligen tror att det gör. Stor kram till alla mina arbetskamarater som har varit så förstående under denna tid. <3<3

Helgen har varit lugn och skön fredagen bestod av mys med flickorna, med sushi och godis i mängd och parti. Mätta var vi allihopa men ändå fortsätter man äta, hmmm undra varför? Lördag var det middag hos syster som slutade med spelkväll och en massa skratt, vilket var helt underbart. Och igår var jag och Linus och hjälpte mormor att måla om i hennes skåp i köket. Sen bjöd mormor på kinamat så det blev ett trevligt avslut på en söndag.  

För någon vecka sen ställde jag upp och var med i något som heter HälsoTv. HälsoTv är något som Helen Nord från Hälsoakademin håller i där hon intervjuar personer som berör henne. Om ni undrar vad Hälsoakademin är för något kan ni gå in och läsa mer om det på deras hemsida. Bland annat har dem coachutbildningar. (www.haeu.se) Jag fick en målbild och en coach som ska följa mig här under våren och det är jag jätte tacksam för. Tror detta kommer att hjälpa mig med en del beslut här i livet. Ett stort tack till Helene Nord är jätte glad för att jag fick denna chansen!

Kram till er alla!

Kommentarer:
#1: Anonym

Än en gång min tös jag är stolt över dig du är modig.

Genom att göra dessa intervjuer lite här och var så tror jag att du kan vara till stor hjälp för andra. kram

2012-03-20 @ 11:19:40
#2: Emma

Hej! Jag har läst din blogg ett tag och tycker den är bra! Har du en permanent stomi eller kommer du kunna klara dig utan?

2012-03-27 @ 14:01:07
#3: Maria

Hej Emma!

Tack vad kul att höra att du tycker den är bra =)

Jag har permanent stomi sedan ett år tillbaka. Först när jag fick de 2006 skulle den bara vara tillfällig. Men sen var man tvungen att ta bort min ändtarm förra året då den va inflamerad. Så nu blir det påse för alltid. Har du själv stomi? Kram

2012-04-08 @ 09:27:04
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: