Miiia!!

2012-01-25
19:28:26

Onsdag!!

Idag är ingen rolig dag får inte äta och laxerar, sådär mindre rolig dag. Ska in på tunntarmsröntgen imorgon och jag vill verkligen inte, sist jag gjorde den så var jag rätt så nyopererad med min stomi. Och när jag kom dit fick jag reda på att jag skulle ligga på magen i 30 min plus att de skulle spruta in 1,5 liter kontrast i mig via näsan. När jag sa till dem att detta kommer inte funka för att kontrastet kommer rinna rätt igenom, så bara virrade de på huvudet och sa att det kommer visst funka. Enligt min teori när man har stomi och har laxerat så blir det ju en snabb passage när man sprutar in något. Men men vad gör man inte jo man förlitar ju sig på läkarna för de vet ju "bäst". Inte nog med att de knappt fick ner sonden på mig och stack den fel 5 ggr i min ryggrad, så hade jag rätt om kontrastet det gick inte ens 5 min så va hela britsen och jag plask blöt. Jag har nog aldrig känt mig så utlämnad som då. Jag fick gå upp på toan och byta stomin och det var ju inte lätt att få ditt en ny påse efter det. Men efter många om och men så fick jag dit en till slut. Kommer tillbaka in i undersöknings rummet där de tyckte vi skulle pröva en gång till. Dum som man är går man ju med på detta, men en gång till fick de bevisat att det inte gick. Därför är jag sådär smått skräckslagen för hur det skall gå imorgon. Men jag har fått lugnande tabletter så hoppas detta ska hjälpa mig och att det verkligen inte läcker imorgon. Min kära syster ska följa med mig och det känns tryggt att ha någon med sig, som också kan säga ifrån om de inte lyssnar på mig!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: