Miiia!!

2012-01-06
15:29:57

Det kommer mera.....akuten nästa!

Väl inne på akuten gick det väldigt fort, inom loppet av en timme var jag inlagd på avdelningen igen. När man syr igen efter en bukoperation syr man i olika lager och de va oroliga att mitt hade gått upp ända in i buken. Så jag skulle ner på en akut röntgen för att försäkra att det inte var som de trodde. Kl 02:30 uppe igen efter röntgen så visade det sig att de bara öppnat sig en bit in i huden ca 12 cm för att vara exakt. Jag trodde ju att de skulle sy igen mig igen men det gjorde de inte utan detta skulle få läka inne ifrån och ut. Men jag fick ligga kvar på avdelningen för de skulle ha kontroll över det och se lite vad som hände. Efter ca 1 vecka började även op såret i ändan att öpnna upp sig Precis som jag inte hade nog med hålet på magen. De öppnade sig ett litet hål till att börja med så det blev att de fick spola de varje dag men sen efter en vecka till ungefär så hade hela op såret öppnat sig. Ett stor hål i ändan som inte skulle finnas där skulle ju vara helt stängt. Detta sluta med att jag skulle få genomgå något som heter vacc behandling. Vacc är typ som en svamp som man lägger i sårhålan sen pumpar den ut vätska och var för att de ska läka snabbare. Det krävdes flera sövningar i veckan då man bytade pumpen minst två ggr i veckan. Denna behandling höll man på med i ca en månads tid men det hände inte jätte mycket med hålan. Så man bestämde sig för att testa att sy igen den igen, ingen var lyckligare än jag. Detta gjorde man en torsdag sen fick jag äntligen lite permission och fick komma hem den helgen. Jag var lite orolig att de inte skulle hålla med tanke på den turen jag haft. Jag vet att man inte ska gå och oroa sig men det är rätt svårt att låta bli. Tillbaka på sjukhuset på måndagen så hade jag haft ganska ont i helgen så jag var orolig för att något hänt. Mycket riktigt hade de öppnat sig igen de höll inte så då var det dags för yterligare Vacc behandligar dett pågick i ca en månad till.

Nu fick jag besök så skriver mer en anna dag!!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: